Tietosuojakäytäntö
Satakielen Palvelut Oy on sitoutunut suojaamaan asiakkaittensa yksityisyyttä ja noudattamaan tietosuojalainsäädännön velvoitteita. Työskennellessämme asiakkaittemme kanssa toimimme rekisterinpitäjän, kuten hyvinvointialueen lukuun. Kyseinen rekisterinpitäjä vastaa henkilötietojen käsittelyn lainmukaisuudesta ja heillä on omat tietosuojaselosteensa, joihin voi tutustua heidän verkkosivuiltaan.
Mitä henkilötietoja käsittelemme ja mihin tarkoitukseen?
Asiakkaan saaman palvelun järjestämiseksi, toteuttamiseksi ja seurantaan käytämme seuraavia henkilötietoja: nimi, henkilötunnus, syntymäaika, sukupuoli, yhteystiedot, lähiomaisen/huoltajan/edunvalvojan yhteystiedot, päivittäiskirjaukset, tiedot tuotetuista ja suunnitelluista palveluista. Näitä henkilötietoja koskee lakisääteinen velvoite (GDPR Art. 6 (1) c) ja Art. 9 (2) h).
Tuottamiemme palveluiden laskutukseen, raportointiin ja hallintaan käytämme seuraavia henkilötietoja: asiakassuhteeseen liittyvät tiedot, laskutus- ja maksutiedot. Näiden tietojen käsittely tapahtuu sopimuksen täytäntöönpanemiseksi (GDPR Art.6.(1) b) mukaisesti.
Edellä mainitut tiedot keräämme suoraan asiakkaaltamme, hänen huoltajaltaan tai edunvalvojaltaan.
Kenelle luovutamme henkilötietoja?
Luovutamme henkilötietoja vain lain sallimissa rajoissa viranomaisille, joilla on tähän oikeus, hänen pyynnöstään tai määräyksellä edellyttäen, että lain vaatimat vaatimukset tätä koskien täyttyvät.
Emme siirrä henkilötietoja EU/ETA-alueen ulkopuolelle.
Miten suojaamme henkilötiedot?
Asiakkaamme tietoihin on päästyoikeus vain työntekijällä, jonka työtehtävät sitä vaativat. Käytössämme on sosiaalipalveluihin suunniteltu vahvasti suojattu tietojärjestelmä, jonne keskitämme asiakkaittemme tiedot. Tietojärjestelmä mahdollista käyttöoikeuksien asiakaskohtaisen rajaamisen.
Mahdollisesti paperisina saamamme asiakastiedot siirrämme sähköiseen järjestelmään ja tuhoamme paperiset versiot tietoturvallisesti.
Turvaamme henkilötietojen luottamuksellisuuden koko niiden käsittelyn ajan ohjeistamalla sekä kouluttamalla henkilökuntaamme tietosuojaan ja tietojen turvalliseen käsittelyyn ja käyttöön.
Vaadimme myös palveluntarjoajilta luottamuksellisuutta ja lain noudattamista sekä sitoutumista organisaatiomme tietosuoja- ja tietoturvapolitiikkoihin, -ohjeisiin ja – käytäntöihin.
Kuinka kauan säilytämme henkilötietoja?
Noudatamme tietojen säilyttämisessä lakisääteisiä velvoitteita (laki sosiaalihuollon asiakasasiakirjoista (254/2015)). Laskutus- ja muita maksutietoja säilytetään kirjanpitolain edellyttämä aika.
Rekisteröidyn oikeudet
Lain mukaan rekisteröidyllä on aina oikeus tarkastaa hänestä tallennetut henkilötiedot, vaatia virheellisen tai vanhentuneen tiedon korjaamista sekä tehdä valitus tietosuojavaltuutetulle: tietosuoja@om.fi .
Jos henkilötietojen käsittely perustuu GDPR art. 6(1)(a) ja/tai 9(2)(a) mukaisesti asiakkaan antamaan (nimenomaiseen) suostumukseen, on rekisteröidyllä oikeus peruuttaa antamansa suostumus halutessaan.
Rekisteröidyn peruutettua antamansa suostumuksen tai jos jokin muu GDPR 17 artiklan mukaisista edellytyksistä täyttyy, rekisteröidyllä on oikeus vaatia tietojensa poistamista.
Yhteydenotot rekisteröidyn oikeuksista sekä tietosuoja-asioissa
Tarvittaessa ota yhteyttä Satakielen Palvelut Oy:n tietosuojavastaavaan tietosuoj
Evästeiden käyttö Satakielen Palvelut Oy:n verkkosivuilla
Verkkosivuillamme käytetään evästeitä (cookies) käyttökokemuksen parantamiseksi. Evästeiden avulla varmistamme, että verkkosivustomme on mahdollisimman käytännöllinen ja toimiva sekä käyttäjäkokemuksesi mahdollisimman hyvä. Jos kiellät selaimessasi kokonaan evästeiden käytön, sivusto ei välttämättä toimi normaalisti.
3387740-7
Tietosuojakäytäntö
Designed by Kukkia Design 2024